Dag 1

Okej, det har gått en dag. Jag håller på att svälta ihjäl! Jag som är en småätare har lite svårt att gå till köket för att äta soppa. Hade hellre velat ta en macka eller så så det är lite utav en utmaning, det blir så att jag inte äter någonting istället. Men jag känner ju att jag lär käka soppa ändå eftersom  jag med största sannolikhet annars kommer att svälta ihjäl, med den här taktiken. Måste erkänna att det redan hänt några gånger att jag tänk ta något men sedan kommit insett att jag bara får äta soppa, vatten och frukt.. Imorgon blir det broccoli iaf, jag älskar broccoli!!!!

I morse åt jag iaf ett äpple till frukost, eller jag delade det med lilla Thea, det var ett stort äpple! Sen tog jag Lotus med mig och knatade ner på stan och hem, vi skrapade ihop cirkus 2 timmar så nu kan jag vackert påstå att jag klarat av dagens träning! :)

Fick frågan om vad det är för soppa, här är receptet :)

6 st stora gula lökar
1 st kålhuvud
4 st stora morötter
3 st buljongkuber
2 burkar krossade tomater
2 st gröna paprikor
2 dl löksoppa (pulver)
1 st grön selleri (jag bytte mot purjolök)

Hacka alla grönsaker, släng ner i en kastrull, vatten så det täcker grönsakerna bra och sen koka tills de blivit mjuka, ca 10-15 min. I med buljong, och i med tomaterna strax innan det är klart, krydda av med soya och t.ex. vitlök och peppar. Helst inte salt!

Vill påpeka att det inte är någon särskild energikick och jag personligen känner inte att det kommer att vara bra eller nyttigt för mig. Tänk på att äta massor av både soppan och det du får äta för dagen! Don't svält damnit!


Kommentarer
Erika

VECKANS BLOGG ÄR NU UTSEDD! :)



Ta en titt in på min blogg och se om det blev du, om inte? Var med denna vecka också. :3

2012-04-29 @ 08:26:45
URL: http://prettylittleerika.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0