Mekanikern' själv!

Idag känner jag mig som en frisk vårvind! Något som ligger i luften kanske? Hoppas!

Jag har fått allt annat än det jag ska gjort, men det gör ingenting för jag har iaf fått något gjort!
Trots motgångar så har jag lyckats tagit mig igenom dem och det blir man ju uppenbarligen pigg av!
Dagen började med att jag skulle åka och köpa cigaretter, jag åkte till macken här brevid (ja jag åkte...), där slutade bilen fungera! Det kändes ju jävligt roligt att sitta fast på en jävla Preem mack sådär på morgonkvisten (läs vid 15-tiden), men pappa kom iaf och vi for till biltema och köpte ny ventilkåpspackning och olja eftersom den svikit mig och flytit sin väg..

Åkte till Rupins firma och mekandet kunde börja! Pappsen fixa det där komplicerade packningstjossanhejsan medans jag undersökte spolarvätsketanken som inte heller ville vara med, det var något så enkelt som till och med jag kunde lösa så efter ett antal svordomar, tre blödningar, ett plåster och lite 556 så hade jag klarat det, jag hade lagat min egen bil! Såå stolt! (sen att det bara var slangen som hade hoppat ur spelar ingen roll!)



När bilen ville ut och åka igen så åkte vi iväg och hämtade två stolar som jag håller på att måla om, tillbaka till firman och måla ett lager på dem också! Nu är det bara ett kvar sen kan jag stoppa in dom i min lilla lya för att minska ekot lite grann iaf!

Träffade en vän en snabbis och sen tog jag mig faktiskt för att städa ur bilen innan jag gick upp, precis som jag hade sagt att jag skulle göra! Det är inte ofta jag säger att jag ska göra saker och sedan gör dem. Det brukar oftast vara så att jag säger att jag ska göra dem varenda dag i tre veckor och sen en vacker dag när jag känner för det så gör jag det, härligt att bryta det mönstret för en gångs skull! Sen att bilstädningen faktiskt stått på To-Do listan ett tag nu är ju bara positivt!

Dagens middag fick bli A-Fil och frosties, hur gott är inte det?! Nu ska jag slänga mig i en dusch för att sedan åka ut till Trödje och leka med Thomas, treeevligt!

Ha det bääst! ♥


Kommentarer
Sara

Underbaring! Jag mekade också med spolarbehållare/sladdar/vätska häromdagen! Och jag liksom du var väldigt stolt över mig själv efteråt! Måste komma förbi nån gång och titta in i ditt nya hem :) <3

2012-02-24 @ 23:09:45
URL: http://saraat.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0