Whats next?

Funderar på vad som ska hända härnäst i mitt liv.. Jag vet inte om jag ska fortsätta söka jobb, som för tillfället känns helt meningslöst! Eller om jag ska börja plugga, mitt läshuvud är det sämsta på jorden, jag är smart (tro det eller ej ;) men jag hatar verkligen att läsa böcker, analysera andras "arbeten", osv. allt som har med skola att göra.. När det är intressant så är det verkligen kul och när det är kul så lyckas jag hur bra som helst men det gäller att hitta den där känslan som får en att engagera sig också. Jag vill ta en KY-utbildning som i stort sett bara innehåller praktiska lektioner, självklart finns inte det, men åtminstone någonting med mycket praktiskt! Tar jag en sådan utbildning och engagerar mig och fixar det så har jag så mycket större chans att få ett jobb, vilket jag verkligen vill! nog om det, hur det blir, visar sig!

Jag vill åka till USA, jag vill jobba som aupair, jag vill till ett annat land, nya människor, nya möjligheter! Jag är så fruktansvärt sugen på att bara börja om på nytt men det är otroligt svårt! Jag har ju alla underbara människor här, min pojkvän, mina vänner, min familj! Att åka iväg ett år skulle antagligen sluta med att jag kommer vilja stanna ett år till men samtidigt känner jag mig inte redo för att lämna allt och alla bakom mig, jag tycker om personerna i min närhet och jag vill inte vara utan dem!

Har hunnit med att träffa Sizzan en sväng idag, käkat kebab och kikat på tv med Anna, dogsen och Robin, käkat mat hos mamma och kikat på idol, varit ute en sväng med Robin, Shoei och Dennis också, åkt bil.. Mycket mer än så har inte min dag bestått av, totalt ointressant helt enkelt, MEN jag skriver det ändå, för mig själv!

Imorgon ska jag ta en slappdag och vila så mycket jag kan, så jag blir av med den envisa förkylningen som jag gått och dragit på mig.. Eller snarare fått, tack Robin! Så sällan som jag är sjuk borde jag egentligen inte gnälla men det tänker jag göra ändå, för jag tycker synd om mig själv! Take it or leave it!

Nu ska jag dra igång en film, mysa med min karl och sedan sova som en riktig gris! Puss och adjö!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0