What is my future?

Nu är jag helt jävla lost alltså!
http://3.bp.blogspot.com/_Xd3QRXeKemg/Sei3YoYSaRI/AAAAAAAAATs/M4882cIQmPw/s320/fr%C3%A5getecken.gif
Jag vill göra någonting med mitt liv, men vad? Jag har ingen aning och det finns ju så många alternativ att välja mellan. Det blir liksom för många bollar i luften och nu vet jag varken ut eller in..

Norge - Ja vad fan, varför inte? Man tjänar jävligt bra där men vad finns det som jag kan jobba med där? När jag sitter och kollar så är det mest jobb som kräver erfarenhet eller riktiga karla-jobb! Meen jag får leta vidare för jag har faktiskt insett att det kanske inte är en sån tokig idé, det är nära man tjänar bra och det finns ju en massa jobb, om man letar ordentligt.

Utlandet -
Ja förutom Norge så finns det ju en massa andra länder att jobba i, har inte lyckats hitta någonting och jag har ju ingen jävla aning om vad jag vill jobba med heller så ja det är något jag får fundera lite mer över. Men det är ju det jag vill!

Bartenderutbildning -
Ska jag jobba ett tag på Max, spara pengar och åka iväg på en sån utbildning? Det är ju jävligt bra att ha, dessutom kan man ju jobba utomlands med det och det är väl vad jag så småningom vill göra, komma utanför sverige. Men det är ju tydligen uppdelat i säsonger och jag har inte lyckats hitta något bra just nu.. Men då har jag inte letat riktigt heller så det får jag ta och göra!

Volontär - Ja det tjänar man inga pengar på, men det kostar ingenting heller och man får erfarenheter och komma ut i världen. Kanske hjälpa människor eller djur som behöver det och det skulle väl vara kul att ha fått göra något sånt? Men då är det ju det att det inte finns några pengar i det och när jag kommer hem igen så är jag tillbaka på samma ruta som jag började.

Stanna i Gävle - Jag skulle kunna stanna och jobba mer här hemma och spara pengar för att sedan göra någonting, men då lockar det ju med Norge eftersom det går fortare att spara när man tjänar mer såklart. Det känns ganska korkat att dra nu när jag fått ett jobb också..

Plugga - Jag skulle vilja plugga turism tror jag, det är en bra utbildning när det gäller utlandet såklart men det känns inte som att jag är sugen på att plugga för fem öre och det kommer förmodligen att läggas på is ett tag! Sen vet jag inte om jag ska göra det i Sverige eller om jag ska ta mig an att plugga turism utomlands..

Ja man kan väl i helhet säga att jag inte har en blekaste jävla aning om vart jag skall ta vägen, idéer någon?! Helst av allt så vill jag tjäna mycket pengar!

Nu skall jag leta vidare, adjöken


Kommentarer
IQmorsan

En sak i taget å gratis är alltid gott...

2010-08-27 @ 23:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0