Förberedelser och nervositet!

Åh vad nervös jag är inför USA, det är en underlig känsla, det är verkligen min dröm att göra det här och det känns jätte spännande och jag är hur glad som helst, men samtidigt är man väl undermedvetet rädd för att det ska skita sig nu när det verkligen händer, det är verkligen HEMSKT att man ska lämna alla, man mår nästan dåligt när man tänker på det. Man har liksom den där pirrande jobbiga nervositeten i kroppen. Meen nu ska vi inte tänka så, jag ser verkligen fram emot att få lära känna den här familjen, bo i det området jag ska, och vara 30 min från Chicago. Jag har verkligen bara hört bra grejer om Winnetka och jag vill vara där NU, helst igår!

Börjar dock känna mig lite stressad då jag fortfarande inte fått mitt Placement Pack, ska ju hinna till ambassaden i Stockholm, tbc sprutan tar jag på lucia, om tre dagar då, sen ska biljetter betalas, kläder ska tvättas, väskan ska packas och vägas, saker ska sorteras och saker ska få beslutet om de får stanna hemma eller följa med! Måste köpa en adapter också..

Packlista
  • Pass/papper
  • Dator
  • Kamera
  • Kläder
  • 3 par skor (Converse/stövlar/högklackade favvisar)
  • Plattång, hårfön?
Ja, vad fan ska man ha med sig?! Vad ska man INTE ha med sig? Uppskattar alla tips!


Mailade med min värdmamma idag och blev glad för vad hon skrivit i slutet!

Thanks very much for your understanding. Its shows your maturity, thoughtfulness and commitment.
Talk to you soon,
K


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0