4 november 2010

Okej, då ska jag försöka ta och komma tillbaka till det här med bloggandet.. Har knappt suttit vid någon dator sen jag skaffade en iPhone, och det går tyvärr inte att blogga från den av någon konstig anledning...

Allt spånande och snackande om Au Pair de senaste 3 åren har nu kommit igång på allvar! Jag har under de senaste veckorna finslipat på min "application", samlat in referenser osv. Igår blev den äntligen godkänd!!! :D

Just nu väntar jag bara på ett samtal från en tjej som ska ha intervju med mig i Uppsala, hon skulle ringa och boka in en tid och jag hoppas hon hinner höra av sig idag! Hälsoundersökning har jag som tur var redan bokat in för en månad sen så har tid nästa fredag kl 9, jag är livrädd för den! Jag hatar allt som har med nålar och sprutor att göra så ja besöket kommer nog att innehålla en del tårar, vuxna jag! Men det ska bli skönt att ha det klart också, då är det bara visum och lite smått kvar att göra när jag fått en familj. Så fort jag varit på intervju så sätter nämligen matchningen med familjer igång och jag är sjukt nervös faktiskt. Nu känns det verkligen att det är på riktigt och jag kan inte vänta på att få kliva av planet i New York!

Jag har varit inne en del på Cultural Care tidigare men efter en hel del jämförelser och tänkande har jag kommit fram till att jag vill åka med Skandinaviska Institutet. Mestadels för att de är billigare och dels för att deras ansökan är så sjukt mycket enklare än CC's. Innan jag ändrade mig så började jag med deras ansökan och det är såå mycket papper att jag blev förvånad när jag gick över till SI, allt är online! Man behöver bara skriva ut ca 10 papper, fylla i och scanna in på datorn och sen ladda upp på din inloggning, superenkelt! Därför kan man också själv bestämma hur fort man vill att det skall gå! Jag bestämde mig för ca 2 veckor sen, och det som egentligen har tagit tid är att vänta på referenserna vilket du får vänta på oavsett vilken organisation du väljer. Tummen upp för Skandinaviska Institutet (Y)




Kommentarer
Celina

Kanoon Mika! :D Det är inte en massa nålar på undersökningen. Det ända med nälar är det där testet som du var med mig och gjorde. Den gjorde faktiskt ont :S Jag vill att du ska komma hit till Virginia. Men blir väl säkert inte så =P

2010-11-04 @ 12:31:53
URL: http://lovecouldkill.blogg.se/
Celina

Jaa det hoppas jag att vi gör. bara du inte är i californien då är det sjukt svårt att ses juh. :P

2010-11-04 @ 14:50:33
URL: http://lovecouldkill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0