Rematch

Nu tänker jag inte ens be om ursäkt för att jag inte bloggar för det känns patetiskt att göra det en gång i veckan!

Det är så att det börjat hända lite grejer nu som gör att jag tänker skriva ett inlägg.
Jag har valt att gå in i rematch pga att jag inte klarar av den minsta ungen i familjen, han skriker helt galet mycket och jag vet inte vad jag ska göra med honom. Fick jag bestämma så hade han fått sitta i sin high chair i garaget hela dagarna men det finns väl lagar mot sånt och nåt kvinno-fängelse här i USA vill jag definitivt inte hamna i!

För er som kanske inte vet vad rematch är så är det så enkelt att jag nu har 3 veckor på mig att hitta en ny familj att flytta till och hittar jag ingen så måste jag åka hem! Nu är det dock väldigt många familjer som söker au pairer så risken att jag kommer hem är minimal så ni behöver inte oroa er för att jag ska återvända och förstöra er semester ifrån mig..

Min värdmamma gav mig jätte jättebra kritik på hur jag varit och jag blev superglad för det, sen är familjerna bara tvugna att ge en 2 veckor att hitta en familj men hon gav mig 3, jättesnällt! Dock är hon ledsen för att jag ska åka vilket är ganska jobbigt då det får mig att känna skuld, men det är faktiskt mitt år det här och jag måste tyvärr tänka på mig själv den här gången!

Jag skrev på papprena klockan 13 idag, mindre än 7 timmar senare fick jag ett samtal från en jättetrevlig familj, dom har 3 barn, pojke 4, flicka 6, pojke 8. De går alltså i skolan hela dagarna! Familjen bor i White Plains, NY. 30 min från Manhattan! Mamman jobbar med någonting som gör att hennes arbetstider är väldigt flexibla, hon jobbar t.ex. denna vecka bara 2 dagar, en vecka i mars jobbar hon 4 dagar. När jag väl jobbar så ser schemat i stort sett ut så att jag jobbar 7-9 och 3-7 och jag är ledig varje helg! OM det inte är så att hon måste jobba och det kan jag leva med!

De ska ringa mig imorgon igen så får vi se vad som händer :)

Skippa Chicago och dra till New York, ja varför inte?


Kommentarer
cassandra

Hoppas det blir bättre i nästa familj då! :D kan tänka mig att det blir jobbigt efter ett tag när en unge skriker och gör revolt hela dagaran, usch jag hade inte stått ut!! :P

2011-02-08 @ 15:48:10
URL: http://cassandraagren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0