Fist week.

Ojsan hoppsan kerstin!

Nu har jag varit i White Plains, NY en vecka utan att skriva ett enda inlägg! Det känns so jag varit här i två veckor minst! Jag har inte gjort så mkt sen jag ko hit faktiskt, förutom att jobba. Jag börjar kl 7 på morgnarna och slutar 7 på kvällen. Första dagen här så tog min v-mamma mig till Target där vi handlade lite grejer jag behöve eller ville ha till rummet, hon betalade, 200 dollar hejs! Snel hest!

Jag gillar huset jättemkt, speciellt köket! Mitt rum är litet men jag har mitt egna badrum och jag äälskar det! Jag har en duschslaaang! <3 Haha, det är inte standard här som hemma!

Igår (lördag) var jag i NYC med Sara, sprang runt och letade kläder från typ 1-2 på dagen tills typ 8 på kvällen! Usch vad hemskt det var, det var SVINKALLT och inte alls så som jag trodde att det skulle vara. Både jag och Sara blev ganska besvikna på NY faktiskt! Meen jag tror att vi kommer älska det när sommaren kommer, när det är så här kallt så är det fan inte värt att åka dit ens..

Vi gick ut på kvällen, till ett ställe som heter Webster Hall, SÄMSTA! Sara är ju 19 så hon får inte dricka, men där fick man komma in om man var 19 men man fick ett fett svart kryss på båda händerna för att visa att man inte får dricka. För det första så var dom som visiterade en hur jääääääävla otrevliga som helst, ville verkligen bara smälla till människan! Lika bartenderna var otrevliga, garderobs personalen jobbade som sniglar, när det är kö ända upp för trappen och till entrén, asså typ 300 pers som stod i kö, så tycker man väl att det är ganska logiskt att personalen måste jobba snabbare. Men inte här, dom körde på i samma takt, det är verkligen inte samma diciplin på folk här som i sverige! Alltså jag är mycket väl medveten om hur det är att jobba i stress och när det är mkt folk eftersom jag jobbat på Max, asså fyfaaan va skönt det lär vara att jobba här haha! Dom tror väl att dom blir utslitna om dom stressar, alltså vi får ju så lov att bli utslitna hemma! Och dom är exakt lika seg i affärerna!

På dansgolvet bad jag Sara hålla i min drink för att jag skulle dra upp mina jäävla leggings som ni alla tjejer vet glider ner som dom vill. Då kom vakten och slängde ut henne! Riktig skitstövel! Så det sög, verkligen en misslyckad dag i NYC haha, tur att vi är så jäävla roliga så att vi kunde underhålla varandra iaf!

Lite pics.





















Kommentarer
Sara

hahah snygga eller!! <3

2011-02-22 @ 21:01:50
URL: http://saraat.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0