Stamford, Conneticut, New York, USA!

Ookej, nu lite update!

I måndags morse klockan 4 satt jag mig i bilen i Gävle med Robin och Kim, jag körde men insåg snabbt att jag var alldeles för trött för det och Kim fick byta av mig, thank god! Jag var inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara, däremot var jag lite sur, jag ville inte åka och att jag var tvungen gjorde mig lite putt sådär! Det kom några tårar i bilen när ingen såg då vi närmade oss Arlanda. Tack så mycket grabbar för att ni ställde upp och såg till att jag slapp åka tåg och vara ensam på Arlanda, guld värt! ♥

Klockan 9.15 lyfte planet mot Heathrow, London. Jag dog. Starten var nog det sjukaste jag varit med om, var så jävla rädd så ja jag vet inte vad, jag grät dock inte! Fattar inte att jag gjorde det, det har verkligen varit min största skräck men jag gjorde det! Landningen var jävligt slirig i London men nä det var fortfarande inte värre än starten. Min vänstra bihåla sprängdes typ på vägen ner, sjukt ont! Buut I survived! Piloten som landade i NY var GRYM på landning, kände knappt alls när hjulen tog i backen, grymt!


Macka med nå kantarellgrejs på första planet, jag smakade kantarell och det var hur vidrigt som helst!


London


Ser du texten? En restaurang på flygplatsen i Heathrow som hette Giraffe.

Jag sov typ hela resan från London till New York, jag var vaken typ första och sista timmen bara. Och tack gode gud för det, det hade tydligen varit sjuk turbulens och folk som flygit 100 ggr var rädda. Hade förmodligen dött om jag varit vaken. Maten på London-NY planet var sjukt god, det trodde jag verkligen inte, kycklingfilé, potatismos och någon sås, great!




Yummie, Creme Brulén såg inte god ut och jag hann däcka innan jag kom så långt haha!


En vääääldigt liten del av USA!





När vi landade på Kennedy i NY så gick det väldigt smidigt, trodde dom skulle vara skitstränga och fråga en massa men jag kom in i landet väldigt fort! Sen väntade vi alla Au Pairer på EN till au pair som var försenad, i typ 1 timme, fett drygt! Sen åkte vi buss med en ASCOOL busschaffis, skitrolig verkligen, han körde som en galning, alla andra körde HELT OTROLIGT galet, de körde fort som fan, polisen stannade oss inte ens när vi åka 70 mph när "the limit" var 55 mph, dom verkar inte bry sig liksom. Såg typ 5 olyckor under 40 min, galet!

När vi kom till hotellet så lämnade vi alla väskor i lobbyn, gick på ett kort informationsmöte där vi fick massa papper, rummen, t-shirts. Sen fick vi käk, välbehövligt kan jag säga. Det var tydligen en pasta buffe, det fanns 2 sorters pasta, ris, sallad och äpplen, vilket de kallade "Fresh fruit". Sen gick jag upp och rummet för att ta en dusch men min väska hade inte kommit till rummet. Väntade i typ 40 min innan den kom, sjukt sega! Sen sov jag typ.

Idag klev vi upp klockan 7, käkade frukost 7.45 och började vårt första möte kl 8.30. Kunde knappt hålla mig vaken där ett tag men det gick bra. Till lunch fick vi något de kallade Taco, skalen var inte alls gula som här, de var mer "degfärgade" och smakade ingenting alls, inte gott! Köttfärsen var inget annat än färs, krossade tomater och typ salt och peppar, INGEN tacokrydda! :O ingen majs, ingen gurka, bara tomater. Guacamolen var däremot GRYM! Men förutom den var det mest smaklöst. Efter maten hade vi "Siesta" (rast) i 3 timmar, då drog vi till The mall och Target, mallet var stort och hade flera våningar men blev inte särskilt imponerad av affärerna alls faktiskt. Target var typ lika som Ica Maxi, bara att de hade typ allt, köpte en plattång och ett mineralpuder för typ 250 kr!! Sen hade vi möte till typ 18.30 eller 19, kommer inte ihåg. Sen fick vi Pizza till middag, smakade helt ärligt skit, det var nog den äckligaste pizzan jag ätit, usch. Jag kommer väga 2 kg när jag kommer hem!


Orientation











Jag och Sara fixade oss och drog ner till mallet igen och tog en runda i "stan" eller vad man säger. För det första så glodde typ ALLA gubbar på en, rätt snuskigt faktiskt haha. En bil som kom och körde stannade mitt på övergångsstället och verkligen stirrade på oss, vi stod kvar och kollade bort och väntade på att han skulle åka men han åkte fan aldrig! Han glodde i typ 5 minuter! Det var riktigt obehagligt så vi sprang in på en kisok istället haha! Alltså det är fan jobbigt att vara snygg i USA ;) Vi drog till McDonalds och sen tillbaka till hotellet där vi tog ett dopp i poolen och simmade lite, fan jag har tränat, precis som jag sa att jag skulle göra! Det trodde ni väl inte?! Trots att man är sjukt trött liksom, jag är fett stolt!






För ett tag sen satt vi nere i lobbyn, jag drack min första öl och det var nice! Chillade där en stund och nu ligger jag i min säng! Delar rum med två tyskar som enbart pratar tyska med varandra, och de suger verkligen på engelska! Vi har två stora sängar och sen har de ställt in en extrasäng som är jätteliten. Det är meningen att vi skall sova en natt var i den lilla men jag tänker fan göra allt för att slippa! Får typ lägga mig astidigt eller nåt så dem inte kan göra nåt åt saken haha!



Nu ska jag fan upp om några timmar igeen, måste sova nu! Skriver så fort jag kan/orkar!

New York City imorgon om det inte blir för mycket snö inatt, det är nämligen a blizzard/snowstorm här just nu, det snöar typ lika mkt som det gör varje dag i sverige ;) Så det finns en risk att det blir inställt.


Kommentarer
Jacklouise

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-05-10 @ 08:58:05
URL: http://jacklouise.blogbow.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0