My new life in Chicago

Jag försökte blogga igår, men då var det bara gnäll. Det går verkligen upp och ner hela tiden, allt är så himla nytt och för det mesta konstigt faktiskt. Man känner sig ensam eftersom man inte känner någon och så, vilket är helt naturligt. Det är lilla lilla jag i detta enorma land, själv! Så det är jävligt tufft, jag saknar Robin och Luna såå mycket!

Jag saknar maten, jag gillar inte maten här alls.. När jag är ute och äter så är det för flottigt, för sött, för MKT! Enorma portioner! När jag äter här hemma är det för lite socker och fett, åt nyss en organic yoghurt, inte gott! Den här familjen är väldigt nyttiga av sig, eller rädda för att bli tjocka! Asså portionerna, WOW vad lite dom ääter! asså EN fläskfile på 7 personer?! Man får typ 3 såna där runda små skivor och lite potatis. Det är verkligen en kultur chock för mig, asså jag äter lite hemma, vääldigt lite, men här törs man knappt äta utan att känna sig fet. Helt sjukt! Man får välja mellan Pro Ana eller Biggest Looser i det här landet helt enkelt!

Det är way too much water in the toilets! Man doppar nästan handen när man torkar sig! Det är bara konstigt..
Vattnet går verkligen inte att dricka här, det smakar klor! Det är nåt flourine eller vad det heter, tydligen bra för tänderna. En amerikan på hotellet frågade mig när jag sa att vi inte hade nåt i vattnet (vilket är helt självklar för oss right?) "what do you have for your teeth?" Jag svarade bara "uhm, toothbrush and toothpaste?" Han skrattade! Och dom på hotellet trodde att jag typ klagade för att dom hade "bad water", en kille ställde sig direkt i försvarsläge och sa att det var bra vatten där. Dom förstår inte att vi har RENT vatten, wierd!

Vi var på ett Mall i lördags, kommer inte ihåg namnet men dom hade en butik med riktiga hundvalpar i, precis som på film! :D Så hade dom en tvskärm i föstret med en liten show i, några valpar sprang runt i typ en hage med en matta som såg ut som en fotbollsplan, det stod fotbollsmål där inne och då lekte dom med en "fotboll" haha, såå söta! Undrar dock vart dom tar vägen eller vem som tar hand om dem på natten...




Kassa bilder då jag tog dem med iPhonen...

Vi åt lite på Starbucks också, VERY NICE säger jag bara!



Jag har inte börjat köra bil ännu så man har inte kunnat utforska någonting än, däremot har jag träffat lite folk dom senaste två dagarna! I lördags så träffade jag först en tjej som heter Giulia (Julia), hon bor bara tre hus ifrån mig och våra familjer känner varandra så det är skönt att ha någon nära! Vi var först på ett Café, tog en muffins och en Chai Latte!



Träffade Giulia och hennes kompis senare på kvällen, vi åkte till Evanston som ligger några minuter härifrån där vi skulle gå på en bar. Grejen var att Guilia är 19 så egentligen får hon inte komma in, men det gjorde hon iaf, på kassa ställen. Alltså dom ville ju gå dit men det var bara gamla och äckliga människor där, verkligen inte min grej. Jag lyckades övertala dem att gå på ett ställe som hette The Keg, det är tydligen för ungdomarna på universitetet där i närheten, det lät ju kul tyckte jag iaf! Men asså shit hur amerikaner betér sig och klär sig! Dom dansar som FREAKS, inte alls som på våra nattklubbar, dom skriker, har knappt nå kläder på sig och DJen var nog den sämsta jag hört i hela mitt liv, mixade där han inte alls borde pilla! Så när alla började rasa in så åkte vi hem, den ena tjejen måste vara hemma senast 01.00 så det sög!



Det här var en dessert med varma hallon och blåbär, vaniljglass, grädde och så var det typ som, ja vad ska man säga det smakade som smuldeg, TON med socker, HUGE portion, gick inte att äta mer än ett par tuggor så waste of money!



Budweiser! <3 Tjejerna hade aldrig ens hört talas om BUD! Helt galet!

Idag då! Idag åkte jag helt själv från Winnetka till Chicago down town som tog ungefär 30 min, har aldrig ens gått ut själv här så det var spännande, trodde aldrig att jag skulle hitta till tåget ens men lokalsinne som man har så gick det kanoners! Väl framme i down town var jag tvungen att fråga efter vägen, hade ingen aning om vart jag skulle, var livrädd! Men jag gick 5 blocks, som var VÄLDIGT långt, trodde i flera minuter att jag gått för långt med tillstlut kom jag fram till State Street, tog höger, gick ner till the red line, en subway, en kille visade mig hur fan man köpte biljetten i automaten och visade mig ner till rätt plattform. Mitt i allt letande så dog mitt batteri i telefonen, katastrof! Som tur var så hittade jag på tjejen (från finland) jag skulle träffa och då kändes allt lugnt igen! Vi träffade två till, tog den röda linjen igen till Clark/Divison redline stop där vi från sedan gick till Lucky Strike. Det är ett ställe som har bowling, restaurang och man kan titta på sporten där, det var Bears match, vi vann!! Vi käkade och bowlade, jag förlorade, typ, jag kom trea, jag suger på bowling!!

Sen drog jag och Annika, den finska tjejen hem till henne, köpte godis och kollade på film. Allt godis är för sött, blev ordentligt illamående efter det! BTW, när man äter på restaurang här och man köper läsk, typ ett glas sprite så får man hur mkt påfyllning man vill för samma pris! Awesome! Sen åkte jag hem så det var väl det!

Lite bilder på vägen till tåget/metran.














Men hallå! Hur fan schysst är inte det här då?! Vågade dock inte trycka eftersom jag är rädd för allt som might explode..




Bilder från down town!










I löv them shoes!!!




HAHA, stötte på Rudolf på vägen hem jah!



Nu har jag magsyra som ett djur och det knakar i huset så att jag håller på och skiter på mig så nu ska jag springa upp på mitt rum och sooooova! Imorgon skall jag få köra bil!! :D

PUSS


Kommentarer
Tony

Vilket äventyr, önskar jag gjort slag i saken någon gång innan man skaffade sig kottar! Skoj att läsa om dina upplevelser i Usa!

Var rädd om dig!

2011-01-17 @ 08:17:16
emmsi

mami ska ge mig en webcam så vi kan sitta och skratta åt varandra när du får hemlängtan ;) <3

2011-01-17 @ 18:51:26
URL: http://whatchasayy.blogg.se/
Mika

I LOVE your mamii :D <3

2011-01-18 @ 00:13:22
URL: http://mys3lf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0