10 dagar i USA!

Idag körde jag för första gången själv till ett ställe jag aldrig kört till, Old Orchard, ett mall som ligger ca 15 min från mig med bil. Det var läskigt men jag kom dit utan problem. Shoppade på Forever 21 och Charlotte Russe. Det blev ett par jeans, en stickad tröja och ett linne, armband och en ring, blev förvånad över att jag har storlek Double Zero på jeans här. Awesome!



Stannade även till på Starbucks innan jag åkte vidare, mot helvetet.....

Av någon anledning så tyckte google maps att det var bättre att ta en annan väg hem än dit så det slutade med att jag helt plötsligt befann mig på Highway I-94. Tre-filigt och TOK-många bilar, att byta 2 filer när man såg att man var tvungen att svänga av var inte coolt! Här är det inte så att folk saktar ner och hjälper dig att byta, nej nej, här får man ta första bästa chans, gasa som fan och ta sig över till den fil man vill till.. Men jag kom hem tillslut iaf, bra jobbat! Var även tillbaka till Old Orchard efter jag slutat, Starbucks vareja! Haha i love it! Det var 11 minusgrader här ikväll, helt sjukt vad kallt det är här, blåser satan!

Jag öppnade ett bankkonto idag så alla donationer är välkomna haha! Nä men det blev iaf CHASE, en bank här i USA. Dom har skitsnygga visa kort, det är en bild på Chicago Skyline på mitt iaf, som jag får om typ en vecka! Har även fixat så att jag spar iaf 100 dollar i månaden, 25 dollar från varje lön.

Jag lagade middag åt alla barnen idag och skötte läsning och läggdags alldeles själv! Det gick faktiskt väldigt bra, kände mig nöjd när jag slutat och gick upp till mitt rum. Jag gillart här!

January 29th ska jag på konsert på the Metro i Chicago down town, fick gratis biljetter av en i bandet, Lucid Ground. Sen efter det blir det feeest, ska bli fett nice =)

Maten förstör mig här, alltså det är mitt största problem här. Jag tycker verkligen inte om någon mat här, det är skitjobbigt verkligen! Starbucks, där gillar jag en Yoghurt och en Juice smoothie från Naked juice, ja det är det enda jag kan säga att jag faktiskt älskar här! Måste få tag på en vågjävel!

Nu skall jag för en gångs skull försöka att lägga mig i tid, har inte somnat före en tolv en enda dag sen jag kom till usa. Natti på er, saknar mina bebisar! ♥


Kommentarer
emmsi

hahahha groupie ;D

2011-01-21 @ 09:18:37
URL: http://whatchasayy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0