Blåskontroller, positivt, negativt?

När jag och Emma åkte till Valbo så körde jag 120 på riks 80 med polisen bakom mig, de körde om mig med en jävla ficklampa lysandes in i bilen och åkte sen bara vidare. Sen efter allt mys med Emma bestämde jag mig för att jag var sugen på en cheeseburgare så drog med henne till Max, för andra gången idag, moahaha! åkte 00.45 och blev stoppad av en polisbil 00.50, visa kortet och blåsa, åka vidare.

Käkade, skjutsade hem Emma, åkte mot Öster, vid Malacoleaf blir jag stoppad av en civilare, ca 25 min efter förra gången, visa kort, blåsa, åka vidare.. Jag har verkligen fått konstaterat för mig att jag åker i en "busbil", eller "en bil som drar till sig uppmärksamhet."

Kom även fram till att det är ganska idiotiskt att det står NEG. på skärmen om man inte har druckit, vilket är samma som POSITIVT på svenska (då det är ganska positivt om man kör bil utan alkohol i blodet). Det borde vara tvärt om, men JA jag fattar varför det är som det är, men ändå!

 


12 dagar. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0